Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Politik slår sport och nöje

Publicerad: 7 september 2010, 04:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Aftonbladets besökare vill inte bara läsa om kändisar och fotboll. Sajtens politikerblogg är större än både nöjes- och sportbloggarna.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet.seAftonbladet

Förra veckan hade Aftonbladets redaktionella blogg Politikerkollen 115 668 unika besökare, vilket gör den till kvällstidningens största blogg – och därmed alltså större än de populära nöjes- och sportbloggarna.

Anna Hjalmarsson, t f chef för läsarmedverkan på Aftonbladet, menar att de jobbat medvetet med bloggen som ett redaktionellt verktyg.

- Vi utnyttjar bloggens styrka och skriver på ett annat sätt än man kan med traditionella texter, säger hon.

Christoffer Bjäreborn, nyhetschef på Aftonbladet.se, håller även han med och menar att de jobbat hårt för att lansera bloggen.

- Det är många duktiga skribenter som jobbar med den, och som skriver bra saker i den, säger han.

Att Politikerkollen för tillfället är populärast är kanske inte så konstigt, med tanke på att ett val närmar sig. Men Christoffer Bjäreborn ser ljust på framtiden.

- Jag tror inte att läsarna kommer försvinna efter valet. Det är klart att valet har hjälpt, men jag tror att vi kommer hålla en ganska hög nivå av läsare även efteråt.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet.seAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev