Digitalt presenteras av:

Polarpriset samarbetar med United Screens

Polarpriset ger sig ut på Youtube i samarbete med United Screens.

Samarbetet innebär att Polarpriset får en egen Youtube-kanal där ceremonier, exklusiva intervjuer och artistframträdanden finns tillgängliga.

Enligt Polarprisets marknadschef Madeleine Ljungfeldt är Youtube den kanal som växer snabbast och kan föra Polarpriset till en större publik.

– Vi vill nå en större internationell publik och för att göra det tror vi att vi måste finnas när musikälskarna söker efter musik. Youtube är en viktig kanal. Vi har gjort en satsning i år med pr internationellt. Polarpriset är ganska känt i musikkretsar utomlands, men vi vill bli mer kända bland allmänheten, säger hon till Dagens Media.

United Screens del i samarbetet blir att strukturera upp det tidigare Youtube-kontot till en egen kanal.

Publicerad 2014-07-07 07.42Uppdaterad 2015-12-06 12.33

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: