Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Polarpriset samarbetar med United Screens

Polarpriset ger sig ut på Youtube i samarbete med United Screens.


Publicerad 2014-07-07 07:42
Uppdaterad 2015-12-06 12:33

Ämnen i artikeln:

United Screens

Dela artikeln:

Samarbetet innebär att Polarpriset får en egen Youtube-kanal där ceremonier, exklusiva intervjuer och artistframträdanden finns tillgängliga.

Enligt Polarprisets marknadschef Madeleine Ljungfeldt är Youtube den kanal som växer snabbast och kan föra Polarpriset till en större publik.

– Vi vill nå en större internationell publik och för att göra det tror vi att vi måste finnas när musikälskarna söker efter musik. Youtube är en viktig kanal. Vi har gjort en satsning i år med pr internationellt. Polarpriset är ganska känt i musikkretsar utomlands, men vi vill bli mer kända bland allmänheten, säger hon till Dagens Media.

United Screens del i samarbetet blir att strukturera upp det tidigare Youtube-kontot till en egen kanal.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.