Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Pokémon Go blev startskottet för AR – eller?

Publicerad: 31 December 2016, 10:00
Uppdaterad: 2 Januari 2017, 14:40

ÅRET SOM GICK. Pokémon Go-hypen var stor under 2016.


Ämnen i artikeln:

Pokémon GoVRHUI research

I somras slog AR-appen Pokémon Go igenom över en natt och det pratades om AR:s stora genomslag.

Annonsörerna var inte sena med att haka på trenden genom olika event under sommaren. Mediestrategerna menade att AR, såväl som VR, är här för att stanna och att det radikalt kommer förändra hur vi konsumerar medier i dag.

Inte helt förvånande utsåg HUI Research VR-glasögonen till Årets julklapp.

Pokémon Go-hypen dog dock ut relativt snabbt och frågan är när AR-, 360-, och VR-tekniken blir en självklar del i marknadsförares kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Pokémon GoVRHUI research

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.