Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Plaza köper in sig i Bovision

Publicerad: 31 Januari 2013, 10:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:57

Plaza Publishing Group köper in sig i bostadssajten Bovision.


Ämnen i artikeln:

Plaza Publishing GroupPlaza

Bovision och den nya delägaren Plaza ska samarbeta kring annonsering, sponsring och event.

– Vi ser bland annat stora synergier mellan våra inredningstidningar och bostadsmarknaden, säger Christopher Östlund, vd och ägare av Plaza, i ett pressmeddelande.

Bovision har sedan 2006 ingått i Alma Media, men såldes i augusti förra året till Peter Rydås, som arbetat som konsult på Bovision.

– Vi ska ta en tydligare position på marknaden, bland annat ska vi förbättra mäklarnas möjligheter till större synlighet och driva trafik direkt till mäklarnas egna webbplatser, sade Peter Rydås i samband med affären.

Peter Rydås har tidigare bland annat jobbat som vd för Direktpress.

Plaza Publishing Group ger bland annat ut titlarna Plaza Interiör, Plaza Magazine, Plaza Stora Husguiden och Plaza Kvinna.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Plaza Publishing GroupPlaza

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.