Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Playad släpper ny annonslösning

Publicerad: 16 Mars 2011, 05:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Playad släpper nya formatet ”Playad expander” som i princip flyttar en kampanjsajt dit besökaren är.


Ämnen i artikeln:

PlayadLibresse

”Playad expander” är displayannons som expanderar till en kampanjsajt på den sajt som besökaren befinner sig. Det sker antingen genom att besökaren klickar på bannern eller att man låter musen stå stilla några sekunder över annonsen.

– Det som är spännande är att man kan få in en hel kampanjsajt i formatet. Besökaren kan stanna kvar längre tillsammans med varumärket och verkligen interagera med kampanjen. Dessutom behöver inte besökaren lämna sajten, säger Patrik Andrén, cd på Playad.

Första annonsören att testa formatet är Libresse, vars kampanj ”The seven collection” har rullat på sajter som myshowroom.se och blogg.se.

– Vi är positiva till att använda rörligt material online och framförallt interaktiva format som ger användaren möjlighet att engagera och fördjupa sig i Libresse som varumärke och produkt. Playad erbjuder ett sådant format och vi är nöjda med resultatet som de levererade för Libresse, säger Maria Andersson, digital planner på Carat som jobbar med Libresse.

Patrik Andrén fortsätter:

– Vi har bearbetat både reklambyråer och annonsörer och har då märkt ett enormt intresse. Det är extra kul att även reklambyråer är intresserade eftersom formatet lämnar utrymme åt en hel del kreativitet.

Finns det inte en risk att besökarna störs av ett så stort format?

– Nej, det krävs en aktiv handling för att öppna formatet.

Prismodellen för formatet bygger dels på en lägre kostnad per tusen videoexponeringar, och dels en kostnad när formatet går igång. För det senare är priset förhandlingsbart.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PlayadLibresse

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev