Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Playad och Kuponginlösen i annonssamarbete

Publicerad: 28 April 2014, 06:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:39

Playad Media Group och Kuponginlösen gör gemensam sak kring digitala kuponger.


Ämnen i artikeln:

Playad Media Group

Genom samarbetet får Kuponginlösens kunder möjlighet att addera videoannonsering till sina kupongerbjudanden via Playads nätverk.

Kuponginlösen har kupongtekniken för att skapa, skicka och validera kuponger, medan Playad har tekniken för att paketera in tekniken i rörlig film.

– Det här är en spännande tjänst och så vitt vi vet är det Playad som kommit längst. Deras teknik blir ett bra komplement till vårt erbjudande, säger Joachim Alvarez, produktchef för mobila kuponger hos Kuponginlösen.

Annonsören kan i och med samarbetet lägga till en kupong i slutet av sin reklamfilm, eller välja att ha en yta öppen under hela filmen, där man exempelvis ber om användarens mobilnummer. Via sms skickas sedan själva kupongen ut.

– Kupongerna är mätbara i realtid – exempelvis hur många som gått ut och hur många som lösts in. Vi har exempelvis fått förfrågningar från bank- och försäkringsbolag och det är även intressant för dagligvaruhandeln och biltillverkare.

Kuponglösens och Playads första kund blir ett dryckesföretag. Joachim Alvarez vill dock inte avslöja vilket.

Någon volymprodukt räknar han däremot inte med att detta blir för Kuponginlösen.

– Det måste bli väldigt stort för att det ska synas hos oss, vi står ju bakom i princip alla kuponger i butiker och utskick. Men det är viktigt för oss att hela tiden leverera nyheter till våra kunder.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Playad Media Group

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.