Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 12 Mars 2021, 06:23
Foto: georgeclerk
Google och Facebook dominerar annonsmarknaden – och dominansen förväntas bestå. Samtidigt satsar många medier allt mer på prenumeration, och vi har dessutom en pandemi som skapar en extrem osäkerhet på marknaden. Dagens Media ber experterna Jonas Ohlsson, Madeleine Thor och Peter Callius att sia om var annonsmarknaden är på väg.
På bara tio år har digitala medier gått från en andel på knappt 20 procent av reklammarknaden till dagens 60 procent, enligt IRM. I kronor innebär det en ökning från
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.