Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Picapoint tar sikte på programmatiskt för print

Picapoint vill göra print tillgängligt för programmatisk handel.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Juli 2016, 08:48
Uppdaterad: 06 Juli 2016, 08:52

Ämnen i artikeln:

Programmatic

Annonshanteringsbolaget Picapoint lanserar en portal för att underlätta annonsflödet mellan köp- och säljsidan. I förlängningen ska man göra print tillgängligt för programmatisk handel.

Pica Adport ska, enligt ett pressmeddelande, innehålla ”en rad olika tekniker som automatiserar köp av medieutrymme, mediedatabas, skicka och ta emot order, avtal, materialhantering, publicering av webbannonser, rapportering och fakturering”.

Därmed vill man ersätta manuella arbetsprocesser genom att integrera portalen i mediehusens och mediebyråernas boknings-, CRM-, redaktionella och adserver-system.

Portalen läggs i ett eget affärsområde som Patric A Meyer blir ansvarig för. Han ska vara kontaktyta både gentemot publicister och gentemot byråer. 

Ämnen i artikeln:

Programmatic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.