Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

PHD hämtar medieexpert från Iprospect

Publicerad: 11 maj 2021, 06:16

Soonmi Wessman hämtas från mediebyrån Iprospect där hon närmast haft rollen som sociala medier-chef. Nu blir hon Media Operations Director, på PHD, enligt ett pressmeddelande.

Foto: PHD/Pressbild

Mediebyrån PHD rekryterar Soonmi Wessman som får titeln Media Operations Director – som ett led i en omorganisation.


Ämnen i artikeln:

PHD

Soonmi Wessman hämtas från mediebyrån Iprospect där hon närmast haft rollen som sociala medier-chef. Nu blir hon i stället Media Operations Director på PHD, enligt ett pressmeddelande.

Hon uppges ha en bred strategisk erfarenhet från ”biddable media” och e-handel för globala kunder. På PHD ska hon ha fokus på målgrupper och att jobba resultatdrivet, framgår det av pressmeddelandet.

– Jag tror att nyckeln för att lyckas ligger i våra medarbetares genuina passion och nyfikenhet samt ett datadrivet mindset i kombination med den ”test and learn”-kultur som finns på PHD. Och självklart ett nära partnerskap med våra kunder, säger Soonmi Wessman, i pressmeddelandet.

Robin Leijonhufvud, Chief Growth Officer at PHD, säger i en kommentar att hennes omfattande mediekunskap och långa erfarenhet av ledarskap medför ökade möjligheter till tillväxt hos många byråns kunder.

 – Medielandskapet är under konstant förändring vilket gör att nya möjligheter ständigt öppnas upp. Jag ser fram emot att tillsammans med PHDs starka team kunna ta våra kunder till nästa nivå och säkerställa att vårt erbjudande fortsätter att vara i framkant, kommenterar Soonmi Wessman.

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.