Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Petra Tungården lanserar livsstilssajt

Metro Modes tidigare chefredaktör Petra Tungården lanserar den nya livsstilssajten "Her Hour".

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 27 November 2018, 12:02
Uppdaterad: 27 November 2018, 12:20

Ämnen i artikeln:

Metro ModeCube

Petra Tungården, chefredaktör och redaktörerna Paulina Forsberg och Uchenna Okolo.

Foto: Angelica Swanström.

I våras berättade Dagens Media att Petra Tungården lämnade tjänsten som chefredaktör på Metro Mode för att satsa fullt ut på sitt eget varumärke. 

Drygt ett halvår senare lanserar hon nu i egen regi livsstilssajten "Her Hour". 

Enligt ett pressmeddelande kommer sajten utforska "det som intresserar den moderna kvinnan inom mode, skönhet och livsstil på ett öppet, ärligt och humoristiskt sätt".

– "Her Hour" är mitt hjärtebarn som föddes ur min egen törst efter daglig inspiration och en nyfikenhet kring vad kvinnor letar efter när de spenderar tid online. Då dagens värld blivit allt mer visuell, med kommunikation som sker främst via sociala medier där innehållet är omedelbart, ville vi skapa en plats som utöver det också tillåter oss att utforska ämnen på djupet. Målet är att innehållet ska vara både inspirerande och fördjupande på samma gång, säger Petra Tungården i pressmeddelandet. 

På skissbordet var "Her Hour" först tänkt att bli en livsstilsapp där kvinnor kunde matcha, inspireras och lyfta varandra. Idén kvarstår men utspelar sig nu istället online. 

"Her Hour" lanseras tillsammans med influenceragenturen Cube som idag representerar Petra Tungården och hennes sociala kanaler.

Richard Lindh, talent director Cube, kommenterar: 

– Petra är en urkraft - både när det kommer till att skapa innehåll och engagemang - men också genom det sätt hon greppar den digitala stafettpinnen och för den framåt. Som hennes agentur är vi otroligt stolta över att få vara en del i hennes nästa steg i karriären, där vi kommer att fungera som en partner med strategi och creative sales i fokus.

Innehåll och utgivning kommer att ske via Petra Tungården AB där redaktörerna och skribenterna Uchenna Okolo och Paulina Forsberg ingår. Profilerna kommer även att blogga från sajten.

Ämnen i artikeln:

Metro ModeCube

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.