Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Peter Cederholm till IUM

IUM värvar Carats digitala expert och creative director Peter Cederholm.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 05 December 2013, 09:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:54

Ämnen i artikeln:

IUMCarat

Peter Cederholm har arbetat på Carat i 13 år, och är en av branschens mest erfarna digitala konsulter.

Nu lämnar han Aeigs-byrån för konkurrenten IUM, där han blir digital strateg och kundansvarig.

– Det stämmer, säger Urban Hilding, vd på IUM, till Dagens Media, och fortsätter:

– Vi växer och behöver duktiga resurser, inte minst på det digitala området, som växer ständigt. Peter har stor erfarenhet och ett stort engagemang, därför är det roligt att kunna rekrytera honom till oss.

IUM har även värvat Ingela Ottosson till tjänsten som SEO-manager. Hon arbetade tidigare på Bubbleroom, och dessförinnan på Relevant Traffic.

– Ingela har precis börjat hos oss, säger Urban Hilding.

Enligt IUM-vd:n pågår rekryteringen av digital kompetens ständigt.

– Vi har ett fullt erbjudande nu, både vad gäller övergripande digital strategi, men också inom exempelvis RTB, SEO och SEM. Vi ser en stor tillväxt där.

Dagens Media har sökt Peter Cederholm.

Ämnen i artikeln:

IUMCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.