Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Per Schlingmann ska göra Eniro till Nya Eniro

Publicerad: 22 November 2013, 07:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:55

UPPDATERAD. Per Schlingmann AB anlitas av Eniro för att ta fram en ny kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Per SchlingmannEniro

Sökbolaget Eniro ska förnya sig. Därför anlitar de nu den tidigare moderata spinndoktorn Per Schlingmann.

Målet med samarbetet är att ta fram en ny kommunikationsstrategi för Eniro. Per Schlingmann kommer också att vara delaktig i att ta fram en struktur för framtida kommunikationsarbete.

– Eniro ger inte ut kataloger längre utan har kommit till en nivå där vi har blivit ett helt digital bolag. Därför behöver vi nu tänka igenom vår kommunikationsstrategi, säger Eniros vd Johan Lindgren till Dagens Media och fortsätter:

– Den digitala utvecklingen är enorm just nu och det har skapat ett behov av att bättre formulera sig så att man står sig i den här föränderliga världen.

Att formulera Eniros nya budskap blir Per Schlingmanns viktigaste uppgift.

– Vi kommer att ta fram en helt ny kommunikationsplattform och en ny struktur kring kommunikationen.

Handlar det mest om kosmetika alltså?

– Vi har gjort lokalt sök i 134 år så det ska vi inte ändra nej. Men vi hoppas på att det här blir mer än kosmetik. Det här handlar ju om att förändra Eniros kommunikation i grunden.

Avtalet löper över sex månader och Johan Lindgren berättar att han valde Per Schlingmann över en etablerad byrå efter att ha läst dennes bok "Stå aldrig still!".

– Den handlar om konstant förändring och jag menar att alla mediebolag måste förhålla sig till den enorma förändringstakt som är digitalt. Där har jag och Per en liknande syn. Han är mycket lämplig för jobbet.

Får vi se det första resultatet av samarbetet om sex månader?

– Nej då! Vi jobbar på rejält till julafton. Då dricker vi glögg och sedan jäklar kör vi igång på allvar.

Sedan tidigare har Per Schlingmann bland annat uppdrag för Postkodlotteriet.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Per SchlingmannEniro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.