Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Pepsi och Mindshare testar blockchain

Publicerad: 6 Maj 2019, 06:09

Foto: Pixabay

Testkampanj genom blockchain-projektet ”Project proton” visade sig vara 28 procent mer effektiv än det vanliga sättet att köpa programmatiska annonser på.


Ämnen i artikeln:

PepsiblockchainMindshare

Programmatic-alliansen ”Project proton” baserat på blockchain har testkört en kampanj tillsammans med Pepsi, skriver The Drum.

LÄS MER: Blockchain kan slå ut jättarna

Blockchain-projektet drivs av mediebyrån Mindshare, tillsammans med Zilliqa research, Rubicon project, Mediamath och Integral ad science, och Pepsikampanjen testades i mars i år på den asiatiska marknaden. 

Kampanjen fokuserade på viewable impressions och var enligt Mindshare 28 procent mer effektiv genom att man använde så kallade ”smarta kontrakt”. 

Pepsi säger i ett uttalande att resultaten är uppmuntrande och att man kommer fortsätta testköra fler kampanjer framöver. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PepsiblockchainMindshare

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.