Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Paradise Hotel draghjälp för TV3.se

Publicerad: 16 januari 2014, 07:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Premiären av dokusåpan knuffade upp kanalens webb på topp 20, enligt KIA-index.


Förra veckan hade Paradise Hotel premiär i TV3. Det är en stor anledning till att besöken på TV3.se ökade under veckan.

Totalt hade kanalens webbsida närmare 700.000 unika besökare under förra veckan.

– Vecka två präglades av stora ökningar på de flesta webbplatserna på KIA-index topp 20. Bäst gick det för TV3.se som gjorde ett jätteryck och ökade med dryga 55 procent. Rycket förklaras till stor del av att Paradise Hotel drog igång igen efter juluppehållet, kommenterar Tobias Eidem, chef på Sveriges Annonsörers KIA-index.

Även om de flesta webbplatser ökade finns det exempel på motsatsen. När oxveckorna drog igång förra veckan tappade till exempel SF Bio med 18 procent, jämfört med årets första vecka.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev