Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

P&G i Youtube-offensiv

Livsmedelsjätten Procter & Gamble köper reklamtid i United Screens kanalnätverk.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 30 September 2013, 07:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:32

Ämnen i artikeln:

YoutubeStina HonkamaaProcter GambleUnited Screens

Youtube-nätverket United Screens lanseringsfest i fredags bjöd på två nyheter.

Blondinbella ”förlänger sin blogg” till Youtube och blir en del av United Screens kanalnätverk.

Procter & Gamble, en av Sveriges största annonsörer, ska använda United Screens kanalnätverk som en komplettering till sin befintliga mediemix.

– Vi kommer att köpa medieutrymme kring några av deras format, säger Krister Karjalainen, digitalchef på Procter & Gamble till Dagens Media.

Initialt gäller det rena reklamköp. Men Krister Karjalainen är även öppen för att gå in med pengar i annonsfinansierade produktioner.

– United Screens har lite av ett nytt erbjudande på marknaden och vi går in i detta för att lära oss. Det blir också en spännande komplettering av vår mediemix.

Hur mycket pengar Procter & Gamble tänker köpa reklamplats för vill Krister Karjalainen inte uppge.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.