Digitalt presenteras av:

P&G i Youtube-offensiv

Livsmedelsjätten Procter & Gamble köper reklamtid i United Screens kanalnätverk.

Youtube-nätverket United Screens lanseringsfest i fredags bjöd på två nyheter.

Blondinbella ”förlänger sin blogg” till Youtube och blir en del av United Screens kanalnätverk.

Procter & Gamble, en av Sveriges största annonsörer, ska använda United Screens kanalnätverk som en komplettering till sin befintliga mediemix.

– Vi kommer att köpa medieutrymme kring några av deras format, säger Krister Karjalainen, digitalchef på Procter & Gamble till Dagens Media.

Initialt gäller det rena reklamköp. Men Krister Karjalainen är även öppen för att gå in med pengar i annonsfinansierade produktioner.

– United Screens har lite av ett nytt erbjudande på marknaden och vi går in i detta för att lära oss. Det blir också en spännande komplettering av vår mediemix.

Hur mycket pengar Procter & Gamble tänker köpa reklamplats för vill Krister Karjalainen inte uppge.

Erik Wisterberg

Publicerad 2013-09-30 07.31Uppdaterad 2015-12-06 13.32

Dela artikeln: