Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Otrohetssajten friad av RO

Victoria Milans rekordanmälda otrohetsfilm frias av Reklamombudsmannen.


Publicerad 2011-06-29 08:08

Ämnen i artikeln:

Reklamombudsmannen

Dela artikeln:

Efter att Victoria Milan började visa sin reklamfilm välde anmälningarna in till RO. Sammantaget tog RO emot 206 anmälningar vilket är nytt rekord, men anmälarna får inget gehör för sin vrede. RO friar filmen.

Den formulering som väckt reaktioner är:

”Är du gift? Gör livet levande – ha en affär”

RO skriver i sitt beslut att reklamens innehåll är så nära kopplat till webbsajtens syfte och affärsidé, det vill säga själva produkten, att reklamen inte kan skiljas ut från denna. Eftersom nämnden inte kan pröva tjänsten som sådan är det inte möjligt att kritisera de olika reklamenheternas innehåll.

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.