Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Opel kör röststyrda annonser

Publicerad: 26 November 2013, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:55

Opel tar röststyrda mobilannonser till hjälp när biltillverkaren ska marknadsföra den nya modellen Insignia.


Ämnen i artikeln:

OpelWidespaceCarat

Opel Insignia har bland annat ett röststyrt underhållningssystem. Biltillverkaren tar nu alltså det ett steg vidare genom att även låta reklamen vara röststyrd.

Det är mediebyrån Carat och mobilannonsbolaget Widespace som ligger bakom det röststyrda mobilformatet. Annonsen gör att användaren i realtid kan testa bilens olika funktioner, genom att interagera med annonsen.

– Bilens funktioner ligger väldigt mycket i framkant och det känns därför väldigt roligt att kunna vara första biltillverkare i världen med röststyrd mobilannonsering som en del av vår lanseringskampanj, säger Pia Brunn, kommunikationschef på Opel Sverige, i ett pressmeddelande.

Kampanjen går även i tv och på nätet.

 

Så här fungerar mobilannonsen:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/dxSjFKL8Ir0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

OpelWidespaceCarat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.