Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Onlineresebyrå öppnar upp för annonsörerna

Publicerad: 10 december 2012, 13:26
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:01

Riktade erbjudanden till dig som är på väg till flygplatsen. Det erbjuder den Uppsalabaserade onlineresebyråkoncernen Etraveli som nu slår upp portarna för annonsörerna.


Etraveli, eller European Travel Interactive, är Nordens största onlineresebyrå med verksamhet i bland annat Sverige, Tyskland och Holland.

Nu hoppas koncernen, som alltså öppnar upp för annonsörerna, på att även bli den "i särklass mest träffsäkra mediekanalen för målgruppen resenärer".

– Det vi egentligen gör är att vi matchar olika leverantörers erbjudanden med våra kunders förfrågningar. Vi har en oerhört stor mängd datatrafik i botten vilket gör att vi kan målstyra annonsörernas förfrågningar. Vi vet när våra kunder handlar och hur de agerar. Jag tror inte att det är många andra medier som klarar av att styra så mycket som vi gör, säger försäljningsdirektören Johan Strid till dagensmedia.se.

Med en potentiell räckvidd på 2 miljoner resenärer hoppas han att annonsörerna ska flockas kring det nya erbjudandet.

– Det här är fortfarande i sin linda men vi har träffat en del mediebyråer och har överlag fått en jättebra respons.

I Europa är annonsering via onlineresebyråer relativt nytt men i USA får de stora aktörerna i branschen över 8 procent av sin vinst från annonser, enligt Johan Strid.

– Vi har otroligt mycket kunskap och erfarenheter. Vi vet när du åker till Arlanda och med vilket flyg du ska åka. Det gör att vi till och med kan rikta ett erbjudande till dig när du sitter i taxin på väg till flygplatsen. Där tror jag att vi ligger ganska långt framme.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.