Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

One Direction lyfte Ticnet

Lördagens biljettsläpp till One Directions konserter fick trafiken till Ticnets sajt att rekordöka.

Helen Preutz


Publicerad: 03 Oktober 2013, 04:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:32

Ämnen i artikeln:

Kia IndexTicnet

Inför lördagens biljettsläpp till pojkbandet One Directions planerade Sverigekonsert satt tusentals fans redo att logga in på Ticnet.

Även de som inte lyckades lägga vantarna på en biljett bidrog till att höja besökssatistiken på sajten.

– Veckans vinnare på KIA-index topp 20 är Ticnet.se, som fick ett rejält lyft på dryga 24 procent tack vare flera stora biljettsläpp, där One Direction-släppet var det mest populära, säger Tobias Eidem, chef på Sveriges Annonsörers KIA-index. Näst mest ökade Sydsvenskan.se, med 8,8 procent, medan vädersajten Klart.se såg en nedgång i antalet unika webbläsare om 16 procent.

KIA-index ägs och drivs av Sveriges Annonsörer och är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser. Sedan en tid tillbaka mäts även trafiken till mobilsajter. Läs hela listan här.

Ämnen i artikeln:

Kia IndexTicnet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.