Digitalt presenteras av:

One Direction lyfte Ticnet

Lördagens biljettsläpp till One Directions konserter fick trafiken till Ticnets sajt att rekordöka.

Inför lördagens biljettsläpp till pojkbandet One Directions planerade Sverigekonsert satt tusentals fans redo att logga in på Ticnet.

Även de som inte lyckades lägga vantarna på en biljett bidrog till att höja besökssatistiken på sajten.

– Veckans vinnare på KIA-index topp 20 är Ticnet.se, som fick ett rejält lyft på dryga 24 procent tack vare flera stora biljettsläpp, där One Direction-släppet var det mest populära, säger Tobias Eidem, chef på Sveriges Annonsörers KIA-index. Näst mest ökade Sydsvenskan.se, med 8,8 procent, medan vädersajten Klart.se såg en nedgång i antalet unika webbläsare om 16 procent.

KIA-index ägs och drivs av Sveriges Annonsörer och är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser. Sedan en tid tillbaka mäts även trafiken till mobilsajter. Läs hela listan här.

Helen Preutz

Publicerad 2013-10-03 04.00Uppdaterad 2015-12-06 13.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: