Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Omnis nya featuresatsning – gör tvåveckorsnedslag i ämnen

Publicerad: 4 Mars 2020, 09:59

Under kortare perioder riktar Omni Passion all sin uppmärksamhet åt ett utvalt ämne.

I förra veckan fick Omni-apparna ny design – nu sjösätts en ny featuresatsning där mänskliga och tekniska framsteg lyfts två veckor i taget.


Ämnen i artikeln:

Markus GustafssonOmni

Det nya featureformatet, som går under namnet Omni Passion, fungerar så att det två veckor i taget gör nedslag i olika ämnen som rör mänskliga och tekniska framsteg. 

Tema nummer ett är ”Människan i rymden”. Under bevakningsperioden grottar Omni ned sig i allt från rymdresor till de intressen investerare kan se i rymden. Men efter en halv månads rapportering i ämnet bytts fokus till ”framtidens fordon”.

– Genom att hela tiden växla fokus efter två veckor kommer läsarna kontinuerligt utmanas med nya perspektiv i frågor som rör vår gemensamma framtid, säger Omnis vd och grundare Markus Gustafsson, i ett pressmeddelande.

Featuresatsningen görs dels i Omnis nyhetsapp och dels i ekonomiappen, men i den senare lyfts innovation och entreprenörskap än mer.

Att Omni Passion djupdyker i så specifika ämnesområden tror Josefine Kvarnström, Head of Tailor Made Solutions/Director Schibsted Brand Studio, kommer intressera många – och nya – annonsörer.

– Intressanta och relevanta digitala kontexter är något som fler och fler annonsörer efterfrågar och som vi också vet ger goda effekter för våra kunder. Med Omni Passion får vi under en kort period ett ämne och en kontext som kan vara helt perfekt för en annonsör just där och då, säger hon i ett pressmeddelande.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Markus GustafssonOmni

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.