Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Omni prisades för bästa sajt i Mixx Awards

Publicerad: 16 April 2015, 11:33
Uppdaterad: 26 Februari 2016, 09:03

Här är alla vinnare i IAB:s tävling Mixx Awards.


Ämnen i artikeln:

OmniIAB

För andra gången i ordningen delade IAB i går ut pris för Sveriges bästa online-marknadsföring.

Nyhetssajten Omni fick pris för Bästa sajt, bland annat för att de har en "plattform i världsklass som är väl anpassad till hur de flesta människor konsumerar nyheter idag – mobilen".

Priset för Bästa Säljteam Online gick till Unruly. Juryn menar att Unruly ligger i tiden när tv-pengar flyttar online.

På galan, som hölls på Nalen i Stockholm, delades det också ut pris till Bästa kampanj Branding och Bästa kampanj Direct Response. Transportstyrelsen prisades för sin kampanj "Sluta rattsurfa", som gjorts i samarbete med byrån HowCom och Blomquist & Co.

Priset Kampanj Direct Response gick till Halebop för deras kampanj "Customer Journey", som tagits fram av byrån Quisma Sverieg och MEC Global.

Under gårdagen var också internationella talare inbjudna, däribland Andrew Weld-Moore från Facebook och "online video-gurun" Doron Wesly från New York.

Se juryns motivering nedan:

 

Mixx Awards Bästa Sajt 2015

Omni

Juryns nominering: Vinnaren i kategorin Mixx Awards Bästa Sajt arbetar med helheten och har med sin genomarbetade sajt mejslat fram lösningen med användarna i fokus. Man har kundanpassat sitt erbjudande med ett innovativt anslag och  har en plattform av världsklass som är väl anpassad till hur de flesta människor konsumerar nyheter idag - på mobilen. Omni tar ansvar för helheten.

 

Mixx Awards Bästa Säljteam Online 2015

Unruly

Juryns nominering: Vinnaren i kategorin Mixx Awards Bästa Digitala Säljteam har ett säljteam som är nyskapande och erbjuder unika lösningar till kunden. Säljteamet har en unik framtoning, stor lekfullhet i sitt säljarbete samtidigt som kvalitet står i fokus. Juryn anser att Unruly ligger i tiden när TV-pengar flyttar online. 

 

Bästa Kampanj Branding 2015

Transportstyrelsen – Sluta Rattsurfa av byrån HowCom och Blomquist & Co.

Juryns nominering: Vinnaren i kategorin Mixx Awards Bästa Kampanj Branding har med både hög kreativitet och effektivitet nått ut med ett tråkigt ämne men med humor gjort det intressant. Att dessutom ta fram och få ett nytt begrepp etablerat för ett beteende som också blivit vedertaget är ett tydligt kvitto på framgång. Med multikanalstrategi i digitala kanaler och med extremt utfall har kampanjen paradoxalt nog lyckats i just de kanaler den vänder sig mot, men endast i den givna situationen ”Sluta Rattsurfa”!

 

Bästa Kampanj Direct Response 2015

Halebop - Customer Journey av byrån Quisma Sverige och MEC Global.

Juryns nominering: Vinnaren i kategorin Mixx Awards Bästa Kampanj Direct Response, visar på ett väl genomfört och genomtänkt arbetssätt i en kombination med avancerad teknik. Kampanjen visar på hur big data kan användas för att sänka medieinvesteringarna och samtidigt öka försäljningen.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

OmniIAB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.