Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Omni lanserar betaltjänst för premiuminnehåll

Publicerad: 2 februari 2022, 09:41

Omni lanserar premiumtjänsten ”Mer”.

Foto: Pressbild

Omni lanserar idag sin premiumtjänst ”Omni Mer” – en satsning på fördjupning och förklarande journalistik. Enligt nyhetsappen har redan 20 000 personer anmält sig till tjänsten.


Ämnen i artikeln:

OmniSchibstedNew York Times

Omni lanserar tjänsten ”Mer”, en betallösning där läsarna kan läsa premiuminnehåll från anrika tindingar som Finacial Times, The Economist, The Washington Post och The New York Times.

– Omni Mer är resultatet av många och långa samtal med svenska nyhetskonsumenter om hur de vill att framtidens nyhetstjänst ska vara, säger Markus Gustafsson, chefredaktör och vd på Omni.

LÄS OCKSÅ: Omni Ekonomi tar in Wall Street Journal och Barron’s

Omni skriver I ett pressmeddelande att läsarna efterfrågade mer fakta och bakgrund till Omnis artiklar, en lösning för att slippa annonser och ett sätt att slippa en rad olika betalväggar.

– Omni Mer är vår största satsning sedan lanseringarna av Omni respektive Omni Ekonomi, säger Markus Gustafsson.

Och enligt chefredaktören: 20 000 läsare ska ha anmält sig till tjänsten.

– Responsen på Omni Mer har varit fantastisk. Det är övertydligt att svenska nyhetsläsare törstar efter mer fakta, förklaring och bakgrund i den digitala nyhetsrapporteringen, säger Markus Gustafsson.

Tjänsten kostar 69 kronor i månaden. Vanliga Omni förblir gratis.

LÄS OCKSÅ: Omni Ekonomi blir premiumtjänst: ”Vi vidgar vår affärsmodell mot användarintäkter”

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

OmniSchibstedNew York Times

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev