Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Omni får sin första marknadschef

Publicerad: 6 April 2016, 10:32
Uppdaterad: 6 April 2016, 10:34

Vedrana Corluka blir webbtidningens nya och första marknadschef. "Omnis snabba positionering på marknaden är anmärkningsvärd och jag ser det som bara början."


Ämnen i artikeln:

OmniSchibsted

Hon rekryterades från IT-företaget Exopen där hon också var marknadschef.

– Vedrana är en drömrekrytering med rätt kompetens och underbart driv. Vedrana är både strategisk och operativ på samma gång, precis som många av oss är på en startup som Omni, säger Markus Gustafsson, Omnis chefredaktör i ett pressmeddelande.

Omni har tidigare inte haft någon marknadschef, utan ansvaret har växlat mellan deras grundare och försäljningschefen Josefine Kvarnström.

– Omni har redan fått ett fantastiskt genomslag i många grupper, bland de som känner till oss är vi älskade och med en hög andel användare. Men den allmänna kännedomen runt om i landet kan fortfarande bli mycket högre, däri ligger min största utmaning, säger Vedrana Corluka i pressmeddelandet.

Omni lanserades för mindre än 2,5 år sedan och har redan gått om både DN och SvD i sidvisningar på den mobila plattformen.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

OmniSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.