Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ola Ahlvarsson köper SprayPassagen

Publicerad: 26 Augusti 2009, 06:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Dagensmedia.se kan avslöja att webbentreprenören Ola Ahlvarsson köper SprayPassagen.


Det var på onsdagsmorgonen som SprayPassagen kallade sina anställda till stormöte. Då fick de beskedet att bolaget hade nya ägare, i Ola Ahlvarssons bolag Result.

Säljare är Eniro och Allers, som äger 50 procent var av bolaget.

– Spray är ett av de starkaste internetvarumärkena i Sverige. Vi sitter redan i samma lokaler och har hittat samarbeten mellan deras varumärken och våra verksamheter, säger Ola Ahlvarsson till Dagensmedia.se.

Han säger att han ser stora utvecklingsmöjligheterför SprayDate och Passagens portal.

– Dessutom jobbar Result med att hjälpa utländska bolag att komma in i Sverige. Då är det bra att kunna erbjuda starka varumärken med stor trafik.

Hur ser du på Sprays position nu jämfört med några år sedan?

– Spray är fortfarande ett av de starkaste internetvarumärkena i Sverige med väldigt många användare. Det finns några områden som vi tycker går otroligt bra och andra som vi behöver jobba med.

Hur mycket betalade ni?

– Det är en hemlighet.

I Results portfölj ingår sedan februari i år Nöjesguiden. När Allers köpte Spray år 2006 uppgick köpeskillingen till 150 miljoner.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.