Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ökade intäkter för adtech-bolagen 2019

Publicerad: 22 September 2020, 09:40

Fredrik Sellgren är vd för adtech- och säljbolagen Sellbranch som sett större intäktstapp under coronapandemin men som nu anar en ljusning på annonsmarknaden.

Foto: Sellbranch

Dagens Medias stora bokslutskartläggning visar att de flesta adtech-bolagen ökade sin omsättning 2019. ✓ Sellbranch om minskat resultat efter stort Europafokus ✓ Playad Media International om sin självfinansierade tillväxt ✓ Kostnadsbesparingarna efter stora intäktstapp


Ämnen i artikeln:

Sellbranch

Som Dagens Media tidigare rapporterat investerades det i Sverige totalt drygt 40 miljarder kronor i medier förra året. Det var en minskning med 2,9 procent jämfört med 2018. 

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Sellbranch

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.