Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Ökad omsättning för Iprospect

Dentsu Aegis digitalbyrå Iprospect växte kraftigt under förra året.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Augusti 2015, 11:01
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:54

Ämnen i artikeln:

Iprospect

Digitala marknadsföringsbyrån Iprospects nettoomsättning uppgick till 482 miljoner kronor 2014. Det är en rejäl ökning jämfört med året före, då omsättningen var 316 miljoner kronor.

Enligt bolagets årsredovisning, som nu kommit in till Bolagsverket, är den främsta förklaringen att byrån befinner sig på en marknad i stark tillväxt. Enligt Iprospect växte marknaden med 25 procent under 2014.

" Att bolaget ökar i snabbare takt än marknaden beror främst på att befintliga kunder ökat sin närvaro på den digitala marknaden i högre grad än genomsnittet", skriver Iprospects ledning i årsredovisningen.

Under 2015 väntas efterfrågan på bolagets tjänster öka ytterligare och företagsledningen räknar med ett förbättrat resultat jämfört med 2014.

Förra året blev rörelseresultatet en vinst på 4,8 miljoner kronor, vilket är något lägre än 2013 då vinsten låg på 5 miljoner kronor.

Iprospect ägs av Dentsu Aegis där även Vizeum, Carat och Isobar ingår.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

Iprospect

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.