Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Oakwood kan vinna fem Webbys

Publicerad: 9 April 2015, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Här är de svenska nomineringarna till årets Webby Awards.


Ämnen i artikeln:

Webby Awards

Digitalbyrån Oakwood Creative har vinstchans i fem olika kategorier i den internationella webbtävlingen Webby Awards, som belönar "excellence on the internet".

Oakwood är nominerade för sitt arbete med Marshall Earphones, Toca Boca och Urbanears, bland annat i kategorierna bästa sajt, bästa mobilsajt och bästa interaktiva reklam.

Bland övriga svenska nomineringar finns bland andra ANR BBDO med Umeå Energis "Living with Lag", Åkestam Holst med "Blowing in the Wind" för Apotek Hjärtat och "Hate Workout" för Friskis & Svettis och Forsman & Bodenfors med Zlatan-kampanjen "805 million names" för UN World Food Programme.

Dessutom kan King vinna två Webby Awards för "Taxi Trails" för Taxi Stockholm.

The Webby Awards arrangeras av International Academy of Digital Arts and Sciences, och vinnarna utses av dess över 1 000 medlemmar.

Det finns även ett People's Choice Award där vem som helst kan rösta på sina favoriter.

Vinnarna presenteras den 27 april och får sina priser vid en gala i New York i maj.

Här är de svenska nomineringarna i Webby Awards 2015:

(Saknar du något bidrag på listan, hör gärna av dig till red@dagensmedia.se.)

Displaykampanj:

King – Taxi Trails

Augmented reality:

R/GA - The XC90 Experience in Volvo reality

Branded Content:

ANR BBDO – Living with lag

Display advertising:

CP+B Scandinavia – Xperia Football Cancellation

Experience marketing:

Åkestam Holst –Blowing in the wind

Online commercials:

F&B – 805 million names

Online Guerilla & innovation:

Umeå energi – Living with lag

Auto & car services:

R/GA – The XC90 Experience in Volvo reality

Interactive Advertising & Media: Consumer Electronics & Services:

Urbanears – Pigeon Bingo

Great Works – The Curved Experiment

Interactive Advertising & Media: Health, Wellness, Pharmaceutical

Åkestam Holst – Hate workout

Interactive Advertising & Media: Tourism & Leisure

King – Taxi Trails

Mobile sites & apps: Best practices

Oakwood creative – Toca Boca

Mobile sites & apps: Best user experience

Oakwood Creative – Marshalheadphones

Mobile sites & apps: Integrated Mobile Experience

Graviz – Midwinter Light

Mobile sites & apps: Lifestyle

Bloglovin’

Mobile sites & apps: Family & kids

Toca Boca – Toca Nature

Mobile sites & apps: Games

North Kingdom – The Hobbit: The Battle of the Five Armies

Websites: Car Sites & Car Culture

R/GA – Volvo Cars – Next Generation

Websites: Consumer Electrics

Oakwood Creative – Urbanears

Oakwood Creative – Marshalheadphones

Websites: Games-Related

Prime – Democreativity

Social: Promotions and contests

Saatchi & Saatchi Stockholm – The Pop Charade Release

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Webby Awards

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.