Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Nytt verktyg ska vässa marknadsföringen hos företag

Publicerad: 22 februari 2021, 13:18

Thomas Karlsson är Principal Business Solution Manager, Customer Intelligence på SAS Institute i Sverige. För Dagens Media berättar han om bolagets nya verktyg för företagsanalys av marknadskompetens.

Foto: SAS Institute + Getty Images

SAS Institute har tagit fram ett nytt digitalt online-verktyg som ska bedöma ett företags analytiska marknadsföringskompetens. ”Många företag har mycket kvar att göra på kundupplevelseområdet”, säger SAS Institutes Thomas Karlsson.


Ämnen i artikeln:

SAS

Det online-baserade verktyget heter Marketing Confidence Quotient (MCQ). Det är kostnadsfritt och tillgängligt för allmänheten, men riktar sig till företag. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SAS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.