Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Nytt koncept för The Famous Grouse

Publicerad: 2 September 2013, 05:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Whiskyvarumärket The Famous Grouse lanserar ett nytt reklamkoncept som bygger på budskapet ”Be part of something famous”.


I den första kampanjen baserat på det nya konceptet uppmanas folk att på en kampanjsajt svara på frågan ”What would you like to be famous for?”.

Alla svar från Sverige kommer sedan att bli en del av inredningen på i varumärkets bar på Arlanda flygplats. Och några svar ska bli en del av en skulptur som ska ställas ut i London i oktober.

– Att få vara en del av något större tycker de flesta av oss är intressant och spännande. Därför vill vi nu bjuda in våra svenska konsumenter till projektet ”Be Part of Something Famous”, där de i sällskap med människor från hela världen skapar något tillsammans, säger Marcus Brand, nordisk varumärkeschef på Edrington som äger The Famous Grouse, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.