Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Nystartade influencer-bolaget Society Icon köps upp

Publicerad: 17 Maj 2016, 07:06
Uppdaterad: 17 Maj 2016, 07:07

Influencer-bolaget Cube köper nystartade Society Icon.


Dagens Media kunde i slutet av 2015 berätta att säljchefen Mose Haregot lämnat Discovery Networks för att starta det egna företaget Society Icon. Society Icon är ett nätverk som består av så kallade influencers plattformar i sociala medier, som varumärken kan använda för att nå ut med kampanjer.

Nu köps alltså det relativt nystartade bolaget upp av Cube – ett bolag som beskrivs som ”influencer-agentur, kreativ byrå och annonsnätverk”. I samband med affären blir Mose Haregot delägare i bolaget.

– Både marknaden kring influencers generellt och de profiler vi representerar växer rekordsnabbt och idag når vi långt utanför Sveriges gränser. Den internationella synvinkeln samt nya fokus-områden som rörlig bild gör att Mose blir en strategisk viktig person för fortsatt tillväxt, säger Cubes vd Eric Lundström, i ett pressmeddelande.

Cube omsatte det senaste räkenskapsåret (september 2014-augusti 2015) 18,3 miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på 1,5 miljoner kronor. Cube har bland annat profiler som Angelica Blick, Janni Delér och Linda Hallberg i sitt stall.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.