Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Nyheter24 gör om bloggshow

Publicerad: 20 December 2010, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Nyheter24:s webb-tv-satsning Kenza & Tyra show har varit en stor framgång. Men nu tittar man på ett nytt koncept till nästa säsong.


Ämnen i artikeln:

Nyheter24Kenza

Nyheter24:s webb-tv-show "Kenza & Tyra" har pågått under tolv veckor, där bloggerskorna uppfyllt sina egna och tittares drömmar. Kenza och Tyra mötte också en egen mardröm i form av en halv olympisk triathlon.

"Kenza & Tyra show" har under säsongen sdragit närmare 4,5 miljoner spelningar. Då ingår bloopers, "behind the scenes" och avsnitt.

Trots uppslutningen tittar Nyheter24 nu på ett nytt koncept.

- Bella & Tyra show skilde sig mycket från Kenza & Tyra show och nu tittar vi på ett nytt format till en ny säsong, säger Daniel Johnsson, vice vd Nyheter24.

Hur det nya formatet ska se ut är ännu inte färdigt men, Daniel Johnsson säger att han ser ett behov av förnyelse.

- Den målgrupp vi har till showen är 15 till 27 år och det är en väldigt dynamisk publik som är ute efter nya format, säger han.

Med det nya formatet kommer också nya annonsörer, tror han.

- Vi ser till att annonsörerna är integrerade i konceptet vi jobbar med. Denna säsong har vi bland annat jobbat med Stadium som hjälpt oss med förberedelserna till det triathlon vi hade i sista programmet, säger Daniel Johnsson.

Huvudpartners för Kenza och Tyra Show var Stadium, Libresse, samt Halebop.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Ämnen i artikeln:

Nyheter24Kenza

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.