Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Nya kungar på mobiltronen

Publicerad: 7 april 2016, 09:07
Uppdaterad: 7 april 2016, 09:56

Bild 1/2  

Enligt Oversto Mobilt Internets senaste siffror har Widespace klättrat sig upp till en andra-plats och når 4,1 miljoner unika mobilanvändare i Sverige.

Ämnen i artikeln:

WidespaceOrvesto Internet

JH

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


– Vi har på bara några år växt från att vara en liten svensk uppstickare, till att idag ha en räckvidd där vi når 230 miljoner mobilanvändare. Genom att kombinera räckvidd med intelligent teknik och innovativa format kan vi erbjuda varumärken en enastående möjlighet att bygga och långsiktigt fördjupa sina relationer med omvärlden, säger Christphoe Joyau partneransvarig på Widespace i ett pressmeddelande.

Aftonbladet toppar listan med 4,6 miljoner unika mobilanvändare vilket visar på att Widespace måste lägga in en hög växel för att gå om tidningen.

Widespace siffror i denna undersökning omfattar enbart mobilwebb trafik. Appar och tablet ingår inte Widespace siffror.

– Idag är det väldigt många uppgifter i omlopp kring mobil räckvidd. Det finns en hel del luft i många av de siffrorna, vilket skapar en olycklig osäkerhet. Vi ser Orvesto Mobilt Internet som den mest rättvisande och gedigna mätningen.

För att se topp 12-listan, bläddra i bildspelet ovanför artikeln.

Vilka är Widespace?

Widespace är ett svenskt teknikföretag som gör mobilannonser relevanta för 230 miljoner användare via deras appar och favoritsajter globalt. Genom avancerad automatiserad analys av användardata kan Widespace säkerställa att annonserna anpassas så att rätt budskap når rätt person vid rätt tillfälle.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev