Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Nya Googleregler försvårar för annonsörer

Publicerad: 24 Januari 2020, 07:28

Annonsörer måste lita på Googles data över appnedladdningar, uppger källor till Adweek.

Foto: Flickr

Nya regler gör det svårare för annonsörer att spåra appkonvertering.


Ämnen i artikeln:

Google

Google kommer under denna månad göra en förändring i Google ads-plattformen, specifikt Google App Campaigns, som kommer göra det svårare för marknadsförare att mäta appkonvertering, skriver Adweek

Källor till Adweek uppger att Google genomförde ändringarna i förra veckan och att mer konkreta resultat kommer märkas denna vecka. 

Ändringen gör det svårare att upprätta en länk mellan söktrafik och nedladdningar av IOS-appar. Appinstallationer drivna av sök via Apple-enheter kan inte längre kontrolleras av tredjepartsaktörer. 

Det innebär att annonsörer framöver helt enkelt får lita på Googles rapporter om appnedladdningar, uppger källor till Adweek. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Google

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.