Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ny styrelse på IAB men fortfarande ingen vd

Publicerad: 12 juni 2009, 06:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:25

Branschorganisationen IAB startade i Sverige september förra året men har fortfarande ingen vd. ”Det är en av den nya styrelsens första prioriteringar”, säger Johanna Johansson, IAB:s ordförande.


I september förra året  tillsattes IAB:s svenska styrelse och i januari i år började sökandet efter en vd som skulle leda organisationen. IAB letar fortfarande.

- Intresset har varit väldigt stort och svaren har rasat in på våra annonser så vi har en del att välja på, säger Johanna Johansson.

IAB valde i slutet av maj en ny styrelse och det är den som ska välja den nya vd:n. Under årstämman omvaldes till styrelsen Johanna Johansson (ordförande), Rufus Lidman, Niklas Jonason, Mikael Larson och Daniel Rytterström. Nya namn i styrelsen är Kristina Carlsson (Mediaedge:cia och Caroline Karlsson (Acne Digital).

Johanna Johansson säger att IAB:s fokus för 2009 är att på allvar etablera organisationen och göra den till ett känt namn i branschen, samt att rekrytera medlemmar.

- Trots att IAB är världens största branschorganisation för digital och interaktiv marknadsföring så är det fortfarande inte så många i Sverige som känner till oss.

Hur ska ni ändra på det?

- Genom att synas, fylla vår funktion i att vara den naturliga mötesplatsen för branschen. Vi ska ordna fler aktiviteter för branschen som till exempel den nordiska IAB-konferens vi anordnade i april. Mot slutet av året planerar vi en repris på den.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.