Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ny Kia-chef vill underlätta för annonsörerna

Publicerad: 25 Augusti 2009, 06:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Nye chefen vill göra det lättare för annonsörer att komma i kontakt med de anslutna sajterna.


Som Dagensmedia.se tidigare berättat har det stormat rejält kring Kia-index. Strax före sommaren tog Sveriges Annonsörer beslutet att göra om systemet och sparka de tidigare ansvariga Hans Nordlöv och Lars Näsström.

Istället tog man in Mikael Karlsson som chef för Kia.

De första trafikmätningarna i ett helt ombyggt Kia Index såg ljuset i förra veckan. Lanseringen var dock ett par timmar sen.

– Vi hade lite problem med importerna och det tog därför lite längre tid än planerat, säger Mikael Karlsson.

Utåt sett har listan fått ny design, men några stora nyheter syns inte ännu. 

– Den stora skillnaden mot tidigare är ett förfinat administrationsgränssnitt. Nu går det göra mycket mer grejer. Nyheterna utåt kommer att komma, säger Mikael Karlsson.

Mer annonsörsinformation är en av de första sakerna som kommer att synas.

– Just nu jobbar jag med att lägga till alla annonsörskontakter. Det ska bli enklare för de som vill annonsera att komma i kontakt med sajterna, säger Mikael Karlsson.

Nya Kia Index finns här.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.