Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ny försäljningschef på United Screens

Publicerad: 21 Februari 2020, 13:55

Marcus Klamming blir ny försäljningsdirektör för United Screens.

Foto: United Screens

Marcus Klamming går in som ny försäljningsdirektör på United Screens. ”Den största utmaningen just nu är att efterfrågan har blivit så pass stor”, säger Marcus Klamming till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

United ScreensYoutube

Marcus Klamming rekryteras till rollen som försäljningsdirektör på United Screens och tar över rollen som bolagets vd Natalie Tideström Heidmark haft sedan en tid tillbaka.  

– Det känns fantastiskt kul. Det känns väldigt roligt att komma till en organisation som ligger i framkant, säger Marcus Klamming, till Dagens Media. 

Marcus Klammig kommer senast från rollen som head of sales & marketing på bolaget Yomento. Tidigare har han även arbetat som senior- och key account manager inom Schibsted media group. 

Erfarenheterna från de tidigare uppdragen, känner Marcus Klamming kommer att komma väl till hands i hans nya position som försäljningschef. 

– Jag har stor förståelse för mediebranschen, de olika medieslagen, dess distributionseffekter och även de utmaningar som branschen och vissa kunder står inför. Jag har ett starkt brinnande intresse för kultur och ledarskap, vilket jag tror är två viktiga parametrar för bolag att hålla sig vid över tid. 

För bolaget handlar den kommande perioden om att försöka hantera den stora efterfrågan som finns på influencers i dag. 

– Den största utmaningen just nu är att efterfrågan har blivit så pass stor, vilket har gjort att vi kommer att rekrytera ännu fler säljare. Det är såklart kul, men samtidigt är det en utmaning att hitta säljare då jag nyss tillträtt. 

Enligt Marcus Klamming ser framtiden för United Screens väldigt ljus ut då allt fler aktörer fått upp ögonen för influencer marketing. 

– Marknaden har fått en större kunskap och förståelse för vad influencer marketing är och hur man jobbar efter det. Tidigare har företagen undrat om de ska arbeta med influencer marketing till att det nu är en del av strategierna. Frågan är hur man ska utforma sina budgetar för att ta in nya strategier. 

Patrik Karlsson

Reporter

patrik.karlsson@bbm.bonnier.se

Ämnen i artikeln:

United ScreensYoutube

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.