Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ny datalag väcker vrede

Publicerad: 4 Mars 2011, 11:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Branschorganisationen IAB rasar mot den nya cookie-lagen – och hävdar att den kommer förstöra all online-annonsering.


Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIAB

En ny lag – som kan träda i kraft redan den 1 juli i år – kommer att tvinga datoranvändare att godkänna alla cookies som de dagligen laddar ner.

Charlotte Thür, vd på Interactive advertising bureau, IAB, är förvånad över tystnaden kring lagförslaget, som hon menar är ett hot mot all online-annonsering.

– Om några månader ska det vara klart och frågan är hur annonsörerna ställer sig till om 30 procent av besökarna väljer att inte acceptera cookies, säger Charlotte Thür.

Läs mer om IAB och den nya cookie-lagen i DM Plus.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIAB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.