Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ny bloggare klar för Dagens Media

Publicerad: 27 Januari 2020, 14:39

Mediefrågor, annonsexponering och hur olika annonsformat fungerar är ämnen som kommer att behandlas i Peter Mackhés blogg på Dagens Media.

Foto: Janne Næss

Peter Mackhé, medieansvarig på Sveriges Annonsörer, blir ny bloggare på Dagens Media. ”Det är väldigt kul. Dagens Media är en bra branschtidning som behandlar medier och jag är medieansvarig för Sveriges Annonsörer, så det passar som handen i handsken”.


Ämnen i artikeln:

Peter MackhébloggareSveriges Annonsörer

Peter Mackhé har en bred erfarenhet i mediebranschen. Han har bland annat varit marknadsanalytiker på Dagens Industri, chef för Kia-index, och är i dag konsult som hjälper företag och organisationer med affärsutveckling och är även medieansvarig på Sveriges Annonsörer. 

Vad kommer du att skriva om på din blogg?

– Framför allt om mediefrågor, annonsexponering och hur olika annonsformat fungerar. Dessutom kommer jag att rapportera om vårt stora ”Cross Media Measurement” initiativ som vi håller på att sjösätta, en nyhet som vi kommer att gå ut med slutet av februari eller i början av mars.

Vilka är de stora frågorna för Sveriges Annonsörer i dag?

– Dels är det effekten av vad branschexponeringen innebär och hur man bör agera för att få ut den effekt och exponering man strävar efter. Dessutom är det viktigt att tydliggöra skillnaden mellan vad som är ett effektivt flöde och vad som faktiskt är annonseffekt. Detta är något som man vanligtvis brukar blanda ihop. 

Under året inleder Sveriges Annonsörer initiativet ”Cross Media Measurement”, ett projekt som avser att skapa en gemensam plats för samtliga medievalutor, vars värde ska jämföras med varandra på ett enkelt och överskådligt sätt. 

– Sedan handskas vi på Sveriges Annonser med frågor som transparens kring medier, transparens i privacyfrågan, användarens likviditetsfrågor och hur detta påverkar annonsköp.

Hur många inlägg förväntar du dig publicera på bloggen?

– Läsarna kan förvänta sig ett till två inlägg i månaden.

LÄS ÄVEN:
Peter Mackhé: ”Valutorna allt viktigare under 2020” 

Patrik Karlsson

Reporter

patrik.karlsson@bbm.bonnier.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.