Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Nu syns Mr Green mest

Publicerad: 26 April 2013, 11:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

På ett år har Mr Green fördubblat synligheten enligt en undersökning från Nepa. Det gör att bolaget nu passerar konkurrenterna i mätningens casinokategori.


Ämnen i artikeln:

Mr Green

Det är undersökningsföretaget Nepa, som specialiserar sig på varumärkestracking, som genomfört en undersökning som visar att onlinecasinot Mr Green ökat sin reklamerinran rejält.

I mars i år hade Mr Green en synlighet på 12,7 procent, vilket kan jämföras med samma månad förra året då samma siffra landade på 6 procent.

Det gör att Mr Green passerat såväl Unibet som Betsson i Nepas casinokategori.

Siffrorna kommer samtidigt som Mr Green har minskat den svenska marknadsföringsbudgeten med hela 32 procent.

Under dessa omständigheter var vi tvungna att vända upp och ner på hela marknadsmetodiken för att lyckas nå våra tuffa tillväxtmål. I dag kan vi glatt konstatera att det verkligen går att genomföra en sådan inventering av effektivitet och kreativitet och dessutom förstärka varumärket med det dubbla, säger Mr Greens Sverigechef Clas Dahlén i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Mr Green

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.