lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Nu ska alla ägna sig åt ”individuell journalistik” – därför öppnar det en helt ny marknad

Publicerad: 13 oktober 2020, 11:06

I dag ser vi hur fler och fler ”riktiga ”journalister har sett potentialen i att skapa sina egna mediekanaler. Det här kommer att förändra och förnya hela marknaden för journalistik, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.

ANALYS. Inte bara influencers utan även journalister skapar i dag sina egna mediekanaler – och når på så sätt en helt ny publik. Det här, menar medieanalytikern Thomas Baekdal, öppnar för en helt ny marknad för journalistik. Men vad driver trenden och vad kommer den att leda till framåt?

Ämnen i artikeln:

Thomas Baekdal

TB

Thomas Baekdal

thomas@baekdal.com


2020 har varit ett år av accelererande trender. Vi har sett hur förändringar som vanligtvis kan ta fem år eller mer plötsligt genomfördes på bara några månader.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev