Digitalt
Nu ska alla ägna sig åt ”individuell journalistik” – därför öppnar det en helt ny marknad
Publicerad: 13 oktober 2020, 11:06
I dag ser vi hur fler och fler ”riktiga ”journalister har sett potentialen i att skapa sina egna mediekanaler. Det här kommer att förändra och förnya hela marknaden för journalistik, skriver medieanalytikern Thomas Baekdal.
ANALYS. Inte bara influencers utan även journalister skapar i dag sina egna mediekanaler – och når på så sätt en helt ny publik. Det här, menar medieanalytikern Thomas Baekdal, öppnar för en helt ny marknad för journalistik. Men vad driver trenden och vad kommer den att leda till framåt?
Ämnen i artikeln:
Thomas Baekdal2020 har varit ett år av accelererande trender. Vi har sett hur förändringar som vanligtvis kan ta fem år eller mer plötsligt genomfördes på bara några månader.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.