Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

NTM och Gota in i Matchad

Publicerad: 22 Januari 2014, 11:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:50

NTM-koncernen och Gota Media köper in sig i annonsnätverket Matchad.


Ämnen i artikeln:

NTMGota Media

Sedan tidigare är Bonnier huvudägare. Även efter affären kvarstår koncernen som delägare, tillsammans med teknikbolaget Cxense.

Målet är att samarbetet ska mer än fördubbla Matchads intäkter från försäljning av sökordsannonsering under 2014. Köpen genomförs via RTB.

Publicisterna får genom samarbetet tillgång till en produktportfölj som ska komplettera den egna digitala försäljningen.

– Matchad kommer successivt addera såväl nischade sajter som breda nyhetssajter i nätverket och vi siktar på att bli Sveriges största premiumnätverk för sökordsannonsering, säger Pernilla Boshui, vd för Matchad, i ett pressmeddelande.

2012 omsatte Matchad 2 miljoner kronor.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

NTMGota Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev