Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

NTM och Gota in i Matchad

NTM-koncernen och Gota Media köper in sig i annonsnätverket Matchad.


Publicerad 2014-01-22 11:17
Uppdaterad 2015-12-06 12:50

Ämnen i artikeln:

NTM

Dela artikeln:

Sedan tidigare är Bonnier huvudägare. Även efter affären kvarstår koncernen som delägare, tillsammans med teknikbolaget Cxense.

Målet är att samarbetet ska mer än fördubbla Matchads intäkter från försäljning av sökordsannonsering under 2014. Köpen genomförs via RTB.

Publicisterna får genom samarbetet tillgång till en produktportfölj som ska komplettera den egna digitala försäljningen.

– Matchad kommer successivt addera såväl nischade sajter som breda nyhetssajter i nätverket och vi siktar på att bli Sveriges största premiumnätverk för sökordsannonsering, säger Pernilla Boshui, vd för Matchad, i ett pressmeddelande.

2012 omsatte Matchad 2 miljoner kronor.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.