Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Norrmejerier inspirerar med vardags-app

Publicerad: 30 september 2010, 07:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Norrmejerier samlar norrlänningarnas åtta vanligaste vardagsrätter i en inspirationsdriven höstkampanj.


Norrmejerier ville tillsammans med reklambyrån John Doe Worldwide ge norrlänningarna inspiration i matlagningsvardagen.

– Folk har svårt att komma på vad man ska laga för vardagsmat så oftast slutar det i samma lösningar och slentrian. Vi ville hitta en lösning där vi inspirerar den norrländska konsumenten i att laga roligare och mer varierad vardagsmat, säger Tommy Gottberg, projektledare på John Doe Worldwide.

Genom en undersökning fastslogs de åtta vanligaste vardagsrätterna. En kock fick i uppgift att göra sin uppiffade tolkning av rätterna. Recepten har sammanställts i en ”gör gott-generator” på webben och i en app.

Kampanjen startade i veckan och går i print, utomhus, butik och online.

Kampanjfakta:

Norrmejerier: Anna Norrgård

John Doe Worldwide:

Projektledare: Tommy Gottberg

Art Director: Fredrik Blomberg

Copywriter: Henrik Åsis

Webbproducer: Anders Mjöbring

Produktionsledare: Nicki Hallenberg

Produktionsbolag för Iphone-app: Monterosa 

Mediabyrå: Mediacompany

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev