Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 30 september 2010, 07:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37
Norrmejerier samlar norrlänningarnas åtta vanligaste vardagsrätter i en inspirationsdriven höstkampanj.
Norrmejerier ville tillsammans med reklambyrån John Doe Worldwide ge norrlänningarna inspiration i matlagningsvardagen.
– Folk har svårt att komma på vad man ska laga för vardagsmat så oftast slutar det i samma lösningar och slentrian. Vi ville hitta en lösning där vi inspirerar den norrländska konsumenten i att laga roligare och mer varierad vardagsmat, säger Tommy Gottberg, projektledare på John Doe Worldwide.
Genom en undersökning fastslogs de åtta vanligaste vardagsrätterna. En kock fick i uppgift att göra sin uppiffade tolkning av rätterna. Recepten har sammanställts i en ”gör gott-generator” på webben och i en app.
Kampanjen startade i veckan och går i print, utomhus, butik och online.
Norrmejerier: Anna Norrgård
John Doe Worldwide:
Projektledare: Tommy Gottberg
Art Director: Fredrik Blomberg
Copywriter: Henrik Åsis
Webbproducer: Anders Mjöbring
Produktionsledare: Nicki Hallenberg
Produktionsbolag för Iphone-app: Monterosa
Mediabyrå: Mediacompany
Synnöve Almer