Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Nordea satsar på Snapchat

Nordeas Snapchat-team.

Team "Nordea Ung" ska driva Nordeas Snapchatkanal, som kommer fokusera på att ge privatekonomiska råd, av unga, för unga.


Publicerad 2017-03-09 14:37
Uppdaterad 2017-03-09 14:37

Ämnen i artikeln:

Nordea

Dela artikeln:

I dag lanserar Nordea, som första storbanken i Sverige, sin kanal på Snapchat.

Det är Nordeas team, "Nordea Ung" som driver kanalen och som kommer fokusera på att ge privatekonomiska råd, av unga, för unga.

– Vi ska finnas där våra kunder är och vi vet att Snapchat är en viktig kanal i det yngre segmentet. Det är en kanal där vi kan interagera och engagera våra kunder genom att ge tips och svara på frågor på ett sätt som passar dem. Våra nordiska kollegor är redan där och det är spännande att vi kommer vara den första storbanken i Sverige på Snapchat, säger Anna Storåkers, Sverigechef för Nordea, i ett pressmeddelande.

Nordea har uppmärksammat flera undersökningar, bland annat Svenskarna och Internet 2016, att Snapchat är det snabbast växande sociala mediet och det har störst målgrupp i det yngre segmentet.

– För oss är det en självklarhet att finnas där våra kunder också finns. Vi vill finnas till för våra unga kunder och ge dem de tips de behöver för att klara av sin studentekonomi och att få en bra ekonomi när de blir äldre. Vi finns ju här och sitter inne på massa kunskap, Snapchat är en bra kanal att dela med oss av vår expertis, säger Patrik Wellbrant, chef Nordea Ung-teamet.

På "NordeaUNGse" går det att följa Norderas rådgivare som ska erbjuda följarna allt från vardagsekonomiska råd, spartips och förklaringar på hur världshändelser kan komma att påverka studentekonomin.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.