Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Nine Agency ska hjälpa Pinterest nå ut till fler

Publicerad: 19 oktober 2021, 06:57

Nine Agency-chefen Jonas Westling är glad över att ha tecknat avtal med amerikanska Pinterest.

Foto: Annie Hyrefeldt

Den svenska influencer marketing-byrån Nine Agency ska hjälpa sociala medier-nätverket Pinterest att bredda sin målgrupp.


Ämnen i artikeln:

Pinterest

Svenska Nine Agency, som ingår i Nouw Media Group, har fått i uppdrag att marknadsföra amerikanska Pinterest. Utöver det ska de utbilda influencers i att använda den nya funktionen idépins, ett format där kreatörer själva skapar content direkt på Pinterest.

I Nine Agencys uppdrag som drar i gång i oktober ingår också att hålla i webbinarier inom kategorier som inredning, mat, mode och skönhet tillsammans med influencers. 

– För oss på Nine Agency är det en dröm att få arbeta med en så positiv och inspirerande plattform som Pinterest. Vi ser fram emot att arbeta nära några av Sveriges främsta kreatörer och hjälpa dem skapa unikt och inspirerande innehåll som hjälper de utöka sin närvaro och bygga sin följarskara, säger Nine Agency-chefen Jonas Westling i ett pressmeddelande.

I dag uppgår enligt pressmeddelandet antalet månatliga Pinterest-användare till 400 miljoner globalt.

LÄS OCKSÅ: Nouw ska fördubbla intäkterna i år – siktar på att expandera i Europa

 

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pinterest

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev