Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

”Newsmills redaktörer skrev Anna Anka-artikeln”

Publicerad: 18 September 2009, 06:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Anna Ankas debattartikel om jämställdhet, svenska män och ”illegala mexikaner” har blivit Newsmills mest lästa artikel någonsin. Men enligt Anna Anka själv är det inte hon som skrivit artikeln.


Istället var det Newsmills redaktörer som skrivit texten, även om det är Anna Ankas ord.

Det avslöjar Helsingborgs Dagblad, som talat med Hollywood-frun.

– De (Newsmill) intervjuade mig och skrev sedan ner vad jag sa, berättar hon för Hd.se.

I skrivandets stund har artikeln 605 kommentarer. Långt ifrån alla är positiva. Men Anna Anka har inte läst kommentarerna, säger hon till Hd.se.

– Jag har fått rådet: "läs inte sån skit" av min PR-byrå. Men de säger att landet är delat. "Hälften älskar dig, hälften hatar dig".  

Enligt Leo Lagercrantz på Newsmill har artikeln ”slagit alla rekord” i antal klick.

– Förut var Björn Ulvaeus den mest lästa. Det är också vår första artikel som klickats över 100.000 gånger, säger han till Dagensmedia.se.

Anna Anka säger att det var ni som skrev själva artikeln?

– Det håller inte jag med om. Tvärtom satt vi sent in på natten och redigerade texten, medan hon mejlade och ändrade den in i minsta detalj.

Hur mycket betalt fick hon?

– Jag vill inte kommentera det, men det handlar inte om en massa pengar.  Och TV3 har inte betalat oss heller, som gjorts gällande på andra håll.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.