Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Newsmill lyckades inte vända till vinst

Publicerad: 22 Augusti 2011, 06:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Trots en kraftig ökning av intäkterna gick News and Crowd Casting, bolaget bakom debattsajten Newsmill, med förlust.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterNewsmill

Under sitt första riktiga verksamhetsår 2009 gjorde Newsmill en förlust på 3,9 miljoner kronor. Sajten hade då kostat ägarna 8 miljoner kronor.

Nu har bokslutet över helåret 2010 släppts och det visar på en kraftig förbättring för bolaget.

Totalt sett ökade Newsmills intäkter från 1,2 miljoner kronor till 4,7 miljoner.

Trots det lyckades sajten inte vända till vinst, då rörelsens kostnader landade på -5,2 miljoner kronor.

Det gör att Newsmill gjorde en förlust på -525 860 kronor efter finansiella poster, vilket trots allt är en stor förbättring jämfört med året innan.

– Under vårt första år var det finanskristider. Nu har vi tjänat mycket mer pengar så det här blir en jättestor skillnad, säger grundaren PM Nilsson till dagensmedia.se.

Det måste vara lite irriterande att snudda på mållinjen så här?

– Ja det är lite retfullt men det gör inte så mycket. Det viktiga är att vi gjorde en rejäl ökning och det är jätteroligt.

I december förra året stod det klart att Bonnier Tidskrifter köper Newsmill och att grundaren Leo Lagercrantz slutar.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterNewsmill

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.