Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

News55 i första native-affären

News55 får in sin första native-kund och höjer trafikmålen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Augusti 2015, 08:36
Uppdaterad: 18 December 2015, 09:58

Ämnen i artikeln:

News55

Artur Ringarts 55-plussajt News 55 har gjort sin första affär som sträcker sig längre än banner-annonsering. Det är med kryssningsföretaget MSC Cruises man har kommit överens om att publicera ett paket av banners, event- och nativeannonsering på news55.se.

– Det känns jätteroligt att MSC Cruises vill samarbeta med oss. Jag tycker att den produkt de erbjuder rimmar klockrent med vår målgrupp, så det funkar väldigt bra, säger Artur Ringart till Dagens Media.

News55 är en nyhetssajt på nätet som riktar sig till alla över 55 år, och har sedan starten vuxit både trafikmässigt och ekonomiskt. Idag har man ca 100 000 unika besökare varje vecka.

– Vi är överväldigade över det positiva mottagandet. Vi är trots allt fortfarande nya och en relativt liten aktör, så det är jätteroligt att så många söker sig till oss, säger Artur Ringart och berättar vidare att det nya målet är att öka till 200 000 unika besökare i veckan.

Efterfrågan på News55s målgrupp är stor, framför allt när det gäller bil, hemelektronik och bank, men även resande, berättar Artur Ringart.

Åsa Elmcrona, skandinavisk marknadschef på MSC, säger i ett pressmeddelande att hon tror att företaget via News55 kan nå rätt i sin målgrupp.

– Våra kryssningar tar resenärer till en ny hamn varje dag till ett bra pris - ett upplägg som just via en native kan utvecklas och förklaras. Här kan läsaren ges en större förståelse för själva semesterformen kryssning, säger hon i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

News55

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.