Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

News55 anlitar säljbolaget NAX Nordic

Artur Ringarts och Fredrik Lundbergs News55 tecknar avtal med säljbolaget NAX Nordic.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Maj 2015, 09:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:00

Ämnen i artikeln:

News55

Dagens Media har tidigare berättat om Artur Ringarts och Fredrik Lundbergs nya sajt News55, som riktar sig till personer som är 55 år och äldre. 

Nu är det klart att säljbolaget NAX Nordic får uppdraget att sköta all försäljning på sajten.

– Gruppen plus-55 växer snabbt på sociala medier och de är en extremt köpstark målgrupp inom bland annat resor, bilar och hemelektronik. Vi sitter nu i samtal med flera nyfikna kunder och byråpersoner som vill göra något nytt och hitta en ny plattform att jobba med, säger NAX Nordics ägare Erik Hamberg i ett pressmeddelande.

Erik Hamberg har tidigare jobbat som försäljningschef på bland annat TV4 och SvD.

– Jag har varit med och lanserat ett femtontal nya sajter inom både Bonnier och Schibstedsfären, men har aldrig varit med om att få så positiv respons som News55 har fått, säger Erik Hamberg.

News55 kommer framförallt att inrikta sig på stora annonsytor.

– Vi kommer vara ganska restriktiva med flygande drakar över skärmen men vi är jättepositiva till creativesamarbeten som ligger i linje med målgruppen. Vi sitter redan nu med hela ansvaret och budgeten för ett företags höstkampanj där creativematerial  på News55 kommer utgöra den största delen av kampanjen, säger Erik Hamberg.

LÄS OCKSÅ:

 

Ämnen i artikeln:

News55

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.