Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Netflix i global kampanj för att lyfta originalinnehållet

Publicerad: 11 september 2020, 11:04

Netflix har arbetat med den globala kampanjen under nästan ett års tid.

Foto: Netflix

Netflix lanserar global kampanj som rullar i 27 olika länder.


Ämnen i artikeln:

NetflixStreamingSVOD

Netflix rullar ut sin första globala varumärkeskampanj någonsin i syfte att lyfta streamingjättens originalproduktioner, rapporterar Adweek

Kampanjen går under namnet ”One story away” och lyfter serier som ”Stranger things”, ”La casa de papel” och ”When they see us”.

LÄS ÄVEN: Här är Netflix plan för Sverige  

Netflix har arbetat med kampanjen under nästan ett år och tanken är att kampanjen ska visa på vilka känslor streamingtjänstens innehåll kan väcka. 

Kampanjen rullar i 27 olika länder i både tv, radio, digitalt, print och utomhus. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NetflixStreamingSVOD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev