Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Neråt på Kia efter avtagande Estelle-effekt

Publicerad: 8 Mars 2012, 05:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

De stora nyhetssajtern fick ett rejält uppsving förra veckan då tronarvingen Estelle föddes. Den här veckan är det tillbaka till verkligheten igen.


Ämnen i artikeln:

Kia-index

Aftonbladet ökade trafiken under förra veckan med 9 procent med anledning av prinsessfödelsen. Den här veckan faller sajten tillbaka med 6 procent och når 6 miljoner unika webbläsare, fortfarande ohotat största sajt.  

- Estelle-effekten avtog relativt snabbt och de flesta webbplatser backade i veckan som gick. Sajten mot strömmen var e24.se som trots att stockholmarna var på sportlov ökade med nära 13 procent, säger Tobias Eidem, ansvarig för Sveriges Annonsörers KIA-index.

E24.se backade förra veckan med 10 procent men studsar nu tillbaka med kraft.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Kia-index

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.